Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Nem olyan rég a Treyarch bejelentette hogy lesznek tankok és járművek a következő részben. azt is elárulta hogy olyan lesz mint az UO, tehát multiban külön erre a célra kifejlesztett pályák lesznek.
Azt is elárulták hogy rombolható lesz a környezet így nem kell tankkal kikerülnünk egy fát sem!

Most nézzük milyen tanok is lesznek a játékban.
(saját készítés nem végleges információ)

Amerikaiak:

M3 Lee (közepes harckocsi)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1941
- Legénység: 6 fő
- Tömeg: 27 219 kg
- Hossz: 5,64 m
- Szélesség: 2,72 m
- Magasság: 3,12 m
- Fegyverzet: 75 mm-es M2 vagy M3 löveg, 37mm-es M5 vagy M6 löveg, 4x 7,62 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 57 mm
- Motor: Continental R-975-EC2, benzines (340 LE)
- Max. sebesség úton: 42km/h
- Hatótáv: 193 km

Történet:
Az USA hadserege a háború elején az európai nagyhatalmakhoz képest több éves lemaradásban volt a harckocsitervezésben. Az amerikai hadseregnek 1940- ben egyetlen közepes harckocsitipusa volt, az M2- es - ez 37 mm- es ágyúval volt felszerelve, és annak ellenére, hogy a 30- as évek végén fejlesztették ki, 1940 - ben már elöregedettnek számitott. Az amerikaiak főként a nagy átmérőjű lövegtornyok fejlesztésében és gyártásában maradtak le a németektől és a szovjetektől; a tágas torony pedig elengedhetetlen volt egy 75 mm- es ágyúval felszerelt közepes harckocsi esetében. Az amerikaiak ezért kénytelenek voltak szükségmegoldásként egy olyan tankot létrehozni, amely megfelelő tűzerejű és ideiglenesen betölti az amerikai hadseregben a közepes harckocsi szerepét, de ugyanakkor a gyártása nem túl bonyolult, és némi időhöz és tapasztalatokhoz juttatja az amerikai harckocsiipart a modern tankok gyártása terén.

A kiutat az M3- as közepes harckocsi jelentette - a tank fő fegyvere egy 75 mm- es ágyú volt, amely a nagyméretű forgótornyok hiánya miatt a harckocsi jobb oldalába vágott, stabil lövegállásba volt beépitve. A tank emellett még rendelkezett egy 37 mm- es ágyúval és egy 7.62 mm- es géppuskával is - az ágyú forgótoronyban kapott helyet, a géppuska pedig a forgótorony fölött, egy kicsi parancsnoki kupolában. Kicsit nyakatekert és elavult elrendezés volt, különösen ha a Pzkpfw III és a T-34/76 kompakt, alacsony sziluettjével hasonlitjuk össze.


M4 Sherman (közepes harckocsi)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1941
- Legénység: 5 fő
- Tömeg: 30 339 kg
- Hossz: 5,88 m
- Szélesség: 2,68 m
- Magasság: 2,74 m
- Fegyverzet: 75 mm-es löveg, 2x 7,62 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 75 mm
- Motor: Continental R95C1 kilenchengeres, benzines (400 LE)
- Max. sebesség úton: 39km/h
- Hatótáv: 192 km

Történet:
Először az el-alameini csatában vetették be. Mindegyik hadszíntéren alkalmazták. A háború végére már nem számított igazán korszerűnek. A legnagyobb ellenfelei a Panther és a Tiger voltak. A szövetségesek úgy tartották, hogy egy Tigris kilövéséhez öt Sherman harckocsi kell.

Percy Hobart vezérőrnagyot 1943-ban azzal bízták meg, hogy tervezzen olyan eszközöket melyekkel partra lehet szállni Európában. Hobart ezen eszközök alapjául a Sherman és a Churchill tankokat alakította át: egy csomó furcsa kinézetű harckocsi jött létre, pl.: lángszóróval ellátott, hídvető, és aknavető típusai jöttek létre a Shermannak.

M5 Stuart VI (könnyű harckocsi)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1942
- Legénység: 4 fő
- Tömeg: 14 936 kg
- Hossz: 4,34 m
- Szélesség: 2,26 m
- Magasság: 2,31 m
- Fegyverzet: 37 mm-es M6 löveg, 3x 7,62 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 64 mm
- Motor: 2x Cadillac Series 42 V8, benzines (2x 110LE)
- Max. sebesség úton: 60km/h
- Hatótáv: 161 km

Történet: hamarosan.

M10 Wolverine (páncélvadász)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1942
- Legénység: 5 fő
- Tömeg: 29 059 kg
- Hossz: 5,82 m
- Szélesség: 3,05 m
- Magasság: 2,49 m
- Fegyverzet: 76 mm-es M7 löveg, 12,7 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 37 mm
- Motor: 2x GMS6-71, dízel (375LE)
- Max. sebesség úton: 48km/h
- Hatótáv: 322 km

Történet:
1942 áprilisában kezdődött el ennek a páncélosok megsemmisítésére alkalmas jármûnek a kifejlesztése az amerikai hadseregnél. A felépítményt a Sherman tankok alvázára készítették. Ezen helyezték el a tetején fedetlen, M7-es ágyúval felszerelt tornyot. Mivel nem közelharcra tervezték, a jármû páncélzata jóval vékonyabb volt, mint a tankoké. Éppen ezért nem önálló egységekben, hanem támogató fegyverként használták. A rossz védettség mellett hátránya volt még, hogy nagy magassága miatt könnyû célpontot jelentett az ellenségnek. 1942 szeptembere és 1943 decembere között kb. 6600 darab készült belõle. Sokat szállítottak Nagy-Britanniának, ahol 1944 végén átalakították. A 17 fontos brit löveggel szerelt változat Achilles néven vált ismertté. Jóval hatékonyabbnak bizonyult, mint az eredeti verzió, ezért a brit haderõ még jóval a háború után is használta.


Németek:

PzKpfw IV (Panzerkampfwagen IV közepes harckocsi)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1942
- Legénység: 5 fő
- Tömeg: 22 350 kg
- Hossz: 6,63 m
- Szélesség: 2,88 m
- Magasság: 2,68 m
- Fegyverzet: 75 mm-es KwK L/24 löveg, 2x 7,92 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 50 mm
- Motor: Maybach HL 120 TRM V12, benzines (300LE)
- Max. sebesség úton: 40km/h
- Hatótáv: 209 km

Történet:
A Panzer IV egy második világháborús német harckocsi, amely a háború elejétől végéig szolgált, sőt a háború után Szíria is vásárolt az egykori szovjet hadizsákmányból. Sokoldalúságát mutatja, hogy gyártása során támogató szerepköréből valódi közepes harckocsivá nőtte ki magát, miközben egyes változatait műszaki mentő járművé alakították át. A Panzer IV-et a második világháború végéig gyártották. Hivatalos német típusjelzése Panzerkampfwagen IV, vagy rövidítve PzKpfw IV volt.

Tiger I (Panzerkampfwagen VI Tiger nehéz harckocsi)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1942
- Legénység: 5 fő
- Tömeg: 56 900 kg
- Hossz: 8,45 m
- Szélesség: 3,56 m
- Magasság: 3 m
- Fegyverzet: 88 mm-es KwK36 L/56 löveg, 2x vagy 3x 7,92 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 100 mm
- Motor: Maybach HL210P45 V12, benzines (700LE)
- Max. sebesség úton: 37km/h
- Hatótáv: 195 km

Történet:
A Panzerkampfwagen VI (rövidítve PzKpfw VI) egy Németországban a II. világháború alatt kifejlesztett és alkalmazott nehézharckocsi volt. A harckocsira a Tiger (magyarul Tigris), majd a Tiger II megjelenése után a Tiger I megnevezést is használták, német katonai jelölése Sd.Kfz. 181. Két fő változata (németül Ausführung) került sorozatgyártásra, a H (Ausf. H) és az E (Ausf. E), de ezeken túlmenően sok kisebb módosításokat hajtottak végre a járműveken a gyártás során. Fejlesztésének felgyorsítását a PzKpfw IV-el egyenrangú, ill. jobb szövetséges és főleg szovjet harckocsik teljesítményének felülmúlása motiválta. A németek 1940 májusában indították le nehézharckocsi-programjaikat. Több cég pályázott a megrendelésért, köztük a Henschel és a Porsche is elkészítette prototípusát, a tornyot mindkettőhöz a Krupp tervezte, a harckocsiágyút a FlaK 18 átépítésével hozták létre. A Henschel jobb teljesítményt nyújtott, és az ő modelljét egyszerűbb volt iparszerűen előállítani is. Ettől függetlenül biztosítékkét Ferdinand Porsche prototípusából 90 db-ot rendeltek, mely neve Porsche Tiger lett (PzKpfw VI Ausf. P). Később ezekből alakították ki az Ferdinand harckocsivadászt, melynek ragadványneve alkalmazóitól Elephant lett. Ám a háború elején indult tervezés nem tette lehetővé az alkalmazásáig szerzett harctéri tapasztalatok teljes körű hasznosítását. Ezért, valamint a gyártás egyszerűsítése céljából a testet és a tornyot is függőleges páncéllemezekből készítették, de mivel a lemezek vastagsága nagyon nagy volt, nem vált könnyen sebezhetővé. Ebben az időben a háború legerősebb páncélosa volt, 88 mm-es lövege megfelelő tűzerőt képviselt ellenfeleivel szemben azok hatótávolságán kívül is. Nagy hátrányt jelentett a jármű nagy tömege és az, hogy ekkoriban nem állt a németek rendelkezésére megfelelő teljesítményű dízelmotor. Ezért a benzinüzemű Maybach motorokból választottak (HL 230), melynek magas fajlagos fogyasztása miatt kicsi lett a hatótávolsága. A motor alacsony fajlagos teljesítménye következtében a túlterheltség miatt gyakran meghibásodott, illetve a meghajtórendszer egyéb elemeivel is rendszeres problémák merütek fel. A torony alacsony fordulási sebessége további problémák és veszteségek alapjául szolgált. Széles lánctalpai miatt vasúton való szállítása is körülményes volt: vagonírozás előtt a vasúti szállításra kifejlesztett lánctalpakra kellett lecserélni azt, illetve a futógörgők külső sorát is le kellett szerelni. Ezen problémák a típus üzembentarthatóságát meglehetősen költségessé tették, de műszaki problémái ellenére – ha minden rendszere működött – hatékony fegyvernek bizonyult, amelyet a szövetséges erők is elismertek. Egy Tiger megsemmisítéséhez 5 db M4 Sherman, illetve 8 db T-34 elvesztésével számoltak. A németek fő veszteségei műszaki, illetve üzemanyaghiányból következtek be, továbbá a megsérült nehézharckocsik vontatása csak igen körülményesen volt megoldható, így rendszerint a járműveket felrobbantva elhagyták. A Tigert 1944 nyaráig gyártották.

Panther (Pzkpfw V Panther közepes harckocsi)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1944
- Legénység: 5 fő
- Tömeg: 45 465 kg
- Hossz: 8,87 m
- Szélesség: 3,43 m
- Magasság: 2,97 m
- Fegyverzet: 75 mm-es KwK42 L/70 löveg, 2x 7,92 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 100 mm
- Motor: Maybach HL230P30 V12, benzines (700LE)
- Max. sebesség úton: 46km/h
- Hatótáv: 200 km

Történet:
A Párducok a kurszki csatában debütáltak, nem éppen fényesen: a német offenzíva, majd a szovjet ellentámadás és a német visszavonulás alatt a németek csaknem mindet elvesztették, méghozzá anélkül, hogy a Párducok jelentősebben be tudtak volna avatkozni a harcokba- újra jelentkeztek a hajtómű-, és az futóműproblémák; a motor hajlamosnak mutatkozott a túlmelegedésre, a lánctalpak is gyengének bizonyultak és gyakran elszakadtak. A néhány megmaradt darabot vissza kellett küldeni gyárakba, alapos átdolgozásra. A kijavított változatok (Ausf.A, Ausf.G) már jobban szerepeltek, a harckocsit tűzerejének, páncélzatának valamint mozgékonyságának az aránya magasan az átlag fölé emelte, és a II. világháború egyik leghatékonyabb tankjává tette, a szövetségesek nyomasztó létszámfölénye ellenére. Az amerikai hadsereg statisztikája szerint 1 Párduc kilövése 5 Sherman, vagy 9 T-34-es kilövésébe került. A gyenge pontja a meglehetősen vékony oldalpáncélozás volt. A németek ezért a páncélostámadások alkalmával oldalról rohamlövegekkel fedezték a támadó Párducokat. A háború vége felé jelentős műszaki problémát okozott, hogy a futómű torziós rúdjai készítéséhez nem mindig állt rendelkezésre megfelelő anyag, ezért gyakori volt a rugótörés. 1944-45-ben több tesztet is végeztek speciálisan felszerelt Panthereken próbálkoztak infra-vörös optikával és képátalakítóval, új típusú hajtóművekkel- Daimler Benz dízelmotorral meg a BMW módosított repülőgépmotorjával. A próbák sok esetben kiválóan sikerültek, de e módosított harckocsik sorozatgyártására és harci bevetésére valószínűleg sohasem került sor. A Rheinmetal-Borsig, a Krupp és a cseh Skoda is épített egyedi, a korukat messze megelőző Panther változatokat. A Krupp- projektek közül főleg a Panther- alvázra épült 12,8 cm-es ágyúval felszerelt önjáró löveg volt érdekes, a Rheinmetal-Borsig pedig több, légelhárító ágyúkkal ellátott konstrukcióval is próbálkozott, azonban egyik járművet sem gyártották soha sorozatban. A Skoda egy 150 mm-es rakétavetőt tervezett a torony helyébe, de ez a verzió még prototípus stádiumot sem ért el.


Japánok:

Type 95 Ha-Go (könnyű harckocsi)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1935
- Legénység: 3 fő
- Tömeg: 7500 kg
- Hossz: 4,38 m
- Szélesség: 2,06 m
- Magasság: 2,18 m
- Fegyverzet: 37 mm-es löveg, 2x 7,7 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 12 mm
- Motor: Mitsubishi NVD hathengeres, dízel (120LE)
- Max. sebesség úton: 45km/h
- Hatótáv: 242 km

Történet: hamarosan.

Type 89B Ot-Su (közepes harckocsi)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1936
- Legénység: 4 fő
- Tömeg: 13 000 kg
- Hossz: 5,73 m
- Szélesség: 2,13 m
- Magasság: 2,56 m
- Fegyverzet: 57 mm-es löveg, 2x 6,5 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 17 mm
- Motor: Mitsubishi hathengeres, dízel (120LE)
- Max. sebesség úton: 26km/h
- Hatótáv: 170 km

Történet: hamarosan.

Type 97 Chi-Ha (közepes harckocsi)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1937
- Legénység: 4 fő
- Tömeg: 15 000 kg
- Hossz: 5,5 m
- Szélesség: 2,33 m
- Magasság: 2,23 m
- Fegyverzet: 57 mm-es löveg, 2x 7,7 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 25 mm
- Motor: Mitsubishi 97 V12 hathengeres, dízel (170LE)
- Max. sebesség úton: 39km/h
- Hatótáv: 200 km

Történet: hamarosan.


Oroszok:

T34/76 (közepes harckocsi)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1940
- Legénység: 4 fő
- Tömeg: 31 390 kg
- Hossz: 6,09 m
- Szélesség: 2,88 m
- Magasság: 2,57 m
- Fegyverzet: 76,2 mm-es L/41 löveg, 2x 7,62 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 65 mm
- Motor: V234 V12, dízel (500LE)
- Max. sebesség úton: 40km/h
- Hatótáv: 430 km

Történet: hamarosan.

T34/85 (közepes harckocsi)

Adatok:
- Szolgálatba állt: 1944
- Legénység: 5 fő
- Tömeg: 32 000 kg
- Hossz: 8,15 m
- Szélesség: 2,99 m
- Magasság: 2,74 m
- Fegyverzet: 85 mm-es ZiSZ S53 löveg, 2x 7,62 mm-es géppuska
- Max. páncélzat: 90 mm
- Motor: V234 12 hengeres, dízel (500LE)
- Max. sebesség úton: 55km/h
- Hatótáv: 300 km